2a col·laboració al centenari de Relats conjunts
Hopper fou el precursor americà dels anuncis Marlboro amb el simbolisme de l’obra amb Pierrot. Al contrari que el sentiment de llibertat voltat de l’enormitat de la natura del cow-boy, Soir bleu juga amb el dubte de si ens trobem a un espai interior o exterior.
És clar que les caladetes distretes del Pierrot són imitades amb naturalitat per la resta de clients, excepte per la cambrera fumadora passiva que desconeixia la versió antiga de càmera oculta.
El cert és que va ser una empresa tabaquera colombiana la que marcà, indiscutiblement, un abans i un després a l’anunci amb publicitat subliminal al món de l’art amb la seva marca.
ha, ha, ha…molt bé, Rafel!!!
Ets el Relats conjunts de gener nº84 !!!! en tenim una colla, eh?
Així la marca que fuma el Pierrot del quadre és Pierrot?!
Mira tu que pillos aquests colombians, aprofiten el quadre per fer propaganda encoberta, és clar com ara no es pot fer publicitat del tabac.